Nawet najlepsze pozycjonowanie strony internetowej może spotkać się z problemem nieoczekiwanego spadku w rankingu wyników wyszukiwania. Wpływ na takie zmiany ma bardzo wiele czynników, na które składają się takie działania, jak np. dokonywanie zmian w strukturach wewnętrznych linków, świadome Black Hat SEO (stosowanie praktyk niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarki) czy po prostu zmiana techniczna wprowadzona przez algorytmy wyszukiwarki.
Nie należy jednak wpadać w panikę. Skutkom spadków rankingów można zapobiec. Jest to wyzwanie, z którym specjaliści SEO zmagają się dość często i którym jednocześnie potrafią skutecznie przeciwdziałać. Przyda się do tego zarówno wiedza o aktualnych zmianach algorytmicznych, jak i dostęp do sprawdzonych narzędzi SEO.
Nie ma sposobu, aby zupełne uniknąć spadku rankingu, można jednak zminimalizować jego skutki. Radzenie sobie z takimi sytuacjami należy rozpocząć od analizy SEO. W ten sposób uzyskasz wiedzę na temat tego, jaka sytuacja zaszła na stronie oraz jakie mogą być tego dalsze skutki, dzięki czemu skuteczne pozycjonowanie będzie możliwe.
Być może wina leży wyłącznie po stronie niewłaściwie zoptymalizowanej strony? Zajrzyj na Google Search Console i poszukaj anomalii. Może doszło do aktualizacji algorytmu Google, który wpłynął na obniżenie rankingu? Przejrzyj najświeższe nowinki SEO. Wprowadziłeś niewielkie zmiany optymalizacyjne? Google Analytics pokaże, czy zmiany nakładają się na spadki. Analiza SEO zatem to pierwszy krok - dopiero potem można przejść do naprawiania błędów oraz przywrócenia wcześniejszych rankingów.